catering, gastronomie , zdravotnictví , zeměpis , mzdy a účetnictví , strojírenství , teorie tělesné výchovy

2. PRODUKČNÍ ANALÝZA, NÁKLADY FIRMY A ZISK III.

2.3. Náklady firmy v krátkém období
Celkové náklady (TC) - získáme když vynásobením množství cenou inputu. Dělí se na:
• variabilní (VC) - s růstem objemu výroby rostou
• fixní (FC) - s objemem výroby se nemění, musí být hrazeny i když je objem výroby nulový.
Vývoj nákladů lze odvodit z produkční funkce.
Další rozdělení nákladů je na:
• explicitní - musí je firma reálně vynaložit v peněžní podobě na nákup nebo nájem výr. faktorů ( mzdy, materiál…)
• implicitní ( alternativní, ušlé příležitosti ) - reálně je firma neplatí, jedná se o "ušlý příjem" z výrobních faktorů

Náklady průměrné a mezní:
• průměrné (AC) - náklady na jednotku produkce AC=TC/Q
• mezní (MC) - náklady potřebné k rozšíření objemu výroby o jednotku MC=TC/Q

1 komentář:

  1. ahoj přátelé, chci jen využít této příležitosti a poděkovat tomuto skvělému půjčovateli, panu Ben leemu, který mi pomohl s půjčkou, velmi jsem potřeboval 7 000 000,00 USD, takže jsem byl představen panu Benovi Leeovi, půjčujícímu důstojníkovi, takže jsem kontaktoval jeho e -mail a já dostal částku půjčky 7 000 000,00 USD, poradím každému, kdo potřebuje půjčku, kontaktovat e-mail: 247officedept@gmail.com nebo můžete svůj WhatsApp získat prostřednictvím +1-989-394-3740.

    OdpovědětVymazat